|
מצדה, אשת קבע נשואה ואם לשלושה ילדים, מרגישה שיחסיה עם גל, בתה הבכורה בת ה-16 עומדים על סף פיצוץ. גל, ילדה מחוננת עם ליקויי למידה והפרעת קשב וריכוז, סובלת מדימוי עצמי נמוך ונאלצת להתמודד עם קשיים רבים בארגון עצמי ובניהול זמן. המתח, התסכול והייאוש השוררים בין השתיים, משפיעים על כל בני המשפחה ומגיעים לנקודת רתיחה עד כי מצדה חושבת לעזוב את הבית. המפנה מגיע כשמצדה מתחילה אימון הורים בניצן. מפגישה לפגישה מתחולל אצלה תהליך עמוק ובעקבותיו שינוי משמעותי. באמצעות האימון היא מצליחה לראות את גל בעיניים אחרות, להתאהב בה מחדש ולרקום איתה קשר איתן מתמיד. (הוצאת קונטנטו).
קרא עוד
|
|
המדריך לאימון הורים הוא מודל עבודה, המעביר את ההורה המתאמן מהשלב האינטואיטיבי, הדרך שבה ההורה פועל בדרך כלל ("הטייס האוטומטי"), לשלב שבו הוא מנתח כיצד הוא פועל באופן קוגניטיבי; נותן שם למה שהוא מרגיש וחושב ומפרק לשלבים את הדרך שהוא עובר. במסגרת התהליך לומד ההורה המאמן להרחיב את יכולת ההתבוננות שלו, להבין ולהרגיש באופן מדויק יותר את התנסויותיו וחוויותיו ולהציב לעצמו יעדים בני השגה. חלק חשוב בלמידה נוגע ליכולתו של ההורה ליישם את סגנון החשיבה שרכש באימון לסיטואציות חדשות ונוספות בחייו ולראות אפילו בהצלחה קטנה הזדמנות להתנעה של הצלחות נוספות. אימון ההורים מזמן מסע חדש ומאתגר במסלול שההורה וילדו טרם צעדו בו. (הוצאת רימונים).
קראו עוד
|
|
תרגום לאנגלית של הספר המדריך לאימון הורים, מאת ד"ר מלי דנינו, מנכ"לית ניצן. (הוצאת Contento)
Coach Your Child to Success is a self-help guide for parents seeking to help their children having learning disabilities and ADHD. Based on sound theoretical principles, it guides parents through the path of understanding their own feelings, providing new cognitive insights and eventually helping to the coaching techniques implemented and described in detail in the book, have been empirically validated in a longitudinal study involving hundreds of parents, showing marked improvements in parental ability to successfully cope.
קרא עוד
|
|
המסע של הורה לילד עם ליקויי למידה ו/או הפרעת קשב וריכוז. "כשתקחו לידיכם את ההורה כמאמן ותקראו בו, תתנסו במגוון של רגשות, מפחד, עצב וכעס ועד התרגשות, הקלה ותקווה. אתם יכולים לתעד את חוויותיכם במהלך המסע ולרשום מחשבות ורעיונות. תוכלו להשתמש בהם, כדי לשרטט את מפת הדרכים אשר תוביל אתכם למקום בו ילדכם ירגיש בטוח ומאושר ואתם כהורים תחוו הורות עם נתינה, תקווה והתפעמות". אם עדיין קשה לכם לראות את התמונה הגדולה של חייכם כהורים לילד עם ליקויי למידה, תנו לילדכם להראות לכם את התמונה הקטנה אותה הוא רואה, ממנה הוא יוצא אל העולם, כי זאת נקודת הציון להתחלת המסע המשותף. (הוצאת רימונים). קרא עוד
|
|
בספר אני מתכוונת להראות כיצד למצוא בתוככם את המבוגר האחראי. יש לכם את זה, הילדים משוועים לו ויודו לכם. הספר הוא דיאלוג בינכם, הקוראים, לביני. "איזה דיאלוג?" אתם שואלים, "היא כותבת מה שהיא רוצה, ואנו, איפה אנחנו?" אני מבטיחה שתוך כדי קריאה תיווכחו שאתם נוכחים בספר ותהיו חלק ממנו. לב הספר הוא גידול ילדים בכל הגילים בתנאים המשתנים בקצב מסחרר בעידן המהפכה הדיגיטלית שאנו נמצאים בעיצומה. תמצאו בספר רעיונות יצירתיים ומעשיים שיסייעו לשמור על שפיותכם וגם ליהנות בדרך.
קרא עוד
|
|
סיפור בלשי רב-קסם ומשעשע המתרחש בין שני חברים אוהבי אמנות – האחד שומר במוזיאון ואן גוך שבאמסטרדם,והשני, עכבר, הנקלעים יחד לתעלומה שתרתק את הקוראים הצעירים אל עולמו ואל ציוריו של האמן האהוב על ילדים ועל הוריהם בכל הזמנים.
קרא עוד
|
|
טל בן-שחר ושירלי יובל-יאיר מספרים בחריזה קלילה ובשפה פשוטה את סיפור הילדות של תומס אדיסון והלן קלר. בסיפור המסגרת מציגים הספרים משפחה ישראלית טיפוסית, משפחת חרמון. בכל ספר נתקל אחד מבני המשפחה בבעיה מוכרת מחיי היומיום ולומד כיצד להתמודד איתה באמצעות סיפורה של הדמות ההיסטורית. הקורא מוזמן להזדהות עם גיבורי הספר - הדמות המודרנית והדמות ההיסטורית - ודרך החוויות שלהם ללמוד להתגבר על קשיים. קרא עוד
|
|
הילד שלא ידע פחד הוא סיפור אמיתי על חייו של גיל, ילד שחלה בינקותו בדלקת קרום המוח וניצל ממנה במה שהוגדר כנס רפואי. המחלה הותירה בו לקויות למידה שונות ותסמונת ADHD. כשמלאו לגיל שבע-עשרה וחצי שנים, הוא נהרג בתאונת אופנוע וחיים שלמים של שאיפה להישגים, התמדה, טוב-לב, נתינה ונדיבות התנפצו בהרף שנייה. הסיפור מגולל בשפה קולחת ואמינה, אנקדוטות מחייו של גיל ומחיי המשפחה שאתו. כך נחשפת בפני הקורא התמודדותה של המשפחה עם גידולו והתפתחותו המופלאה של גיל, למרות קשייו ובהמשך, ההתמודדות היומיומית של משפחתו עם השכול. (הוצאת רימונים). קרא עוד
|
|
סיפורה של חני או בשמו הקודם שיטת חנה'לה הוא סיפורה של נערה דיסלקטית אשר בגלל איחור באבחון ובטיפול בה נראתה ותפקדה ברמה של פיגור לימודי וחברתי . חני סבלה מתחושת כישלון עמוקה מדחייה של קבוצת השווים לה ומאכזבה מיואשת של הוריה ממנה. כל זאת לאורך השנים, עד שהתגלתה הסיבה הנוירולוגית הראשונית למצבה והותאמו עבורה דרכי התמודדות ייחודיות שחילצו אותה מהתהום הרגשית וההישגית בה שקעה והפיקו את יכולותיה האינטלקטואליות והאישיותיות מן הכוח אל הפועל. (שיטת חנה'לה - הוצאת צ'ריקובר; סיפורה של חני - הוצאת יסוד). קרא עוד
|
|
עמלה עינת ממשיכה את מחקריה על דיסלקסיה, שממצאיהם הראשונים הובאו בספרה מפתח לדלת נעולה, לפרוץ את מחסום הדיסלקסיה. הספר מביא את עולמם של הורים לתלמידים דיסלקטים: תדהמתם במפגש עם הליקויים הבלתי מובנים, אכזבותיהם, כעסם, מאבקם עם הממסדים השונים, חוסר האונים והייאוש המלווים אותם בכל העת. הספר מצביע על מקור צמיחתו של הדימוי העצמי אצל התלמיד הדיסלקטי, ומבהיר כי גישה תומכת של הורה עשויה לתרום רבות לתפקודם הנורמטיבי של תלמידים אלה. (הוצאת אדום הקיבוץ המאוחד). קרא עוד
|
|
הספר מציג מחקר החודר לנפשם של אסירים ולנרטיב האישי שלהם, ומעניק לנו הבנה חדשה באשר לגורמים שכיוונו רבים מהם אל הפשע. כ-70% מהאסירים הפליליים בישראל, כולם חניכי חוק חינוך חובה, נמצאו סובלים מליקויי למידה מובהקים. הם נשרו ממערכת החינוך כבר בבבית הספר היסודי, ולפי עדותם ופרשנותם קיים קשר משמעותי בין יחסה של המערכת לכשלונם הלימודי ובין נשירתם והידרדרותם לעבריינות. אין ספק שניתן היה לשנות לפחות אצל חלק מהאסירים את כיוון החיים אילו ננקטו איתור מוקדם של לקות הלמידה, תמיכה רגשית וטיפול יעיל. (הוצאת אדום, הקיבוץ המאוחד). קרא עוד
|
|
הקול השותק - מבט אחר על ילדים בבית הספר. הקול השותק הוא ספר המבקש להקשיב לקולותיהם של ילדים וילדות, שבית הספר - באמצעות אתוס הלימודים והקניית הידע – מפקיע מהם ללא הרף את הבעלות על רגשותיהם ועל תחושותיהם. הספר נכתב מתוך נסיונם המשותף של שלושה אנשי חינוך שהינם ממקימי פרוייקט חברתי-פוליטי ייחודי, המשתלב בחיי היומיום של תלמידים ומורים תוך נסיון לחתור תחת מרקם התפקידים ההיררכי המתקיים בבית הספר היסודי. (הוצאת אדום, הקיבוץ המאוחד). קרא עוד
|
|
"השליחות שמעבר למלים" הינו סיפור חייו המרתק של מיכאל זרחין, נער תל-אביבי ששם לו למטרה להשתחרר מכבלי הדיסלקציה, צעיר מוכשר, שהצניע במשך שנים את סודו הגדול. "פחדתי פחד נורא ללכת לספרייה. כתליה היו עמוסים באותם ספרים, מאות ואלפי ספרים, שבגללם אני, מיכאל, נחשבתי נער עני - עני מדעת. זעם רב עלה והציף את מוחי כלבה רותחת. רציתי לקרוע את כל הספרים. שלא יהיו ספרים. אך בה-בעת רציתי גם למצוא דרך להכירם, להיות להם חבר וקרוב אליהם. דפי הספר והאותיות הרצות בו הלהיבו את דמיוני: מה כתוב בו?" (הוצאת משרד הבטחון). קרא עוד
|
|
הספר משמש מדריך מעשי להורים ולאנשי מקצוע בנושא הפרעות קשב וריכוז. הספר מתמקד בתהליך האבחון התקין, בבירוקרטיה הסובבת אותו בבית הספר ומול הגופים הממשלתיים ובהבדל בין הפרעת קשב לליקויי למידה. המדריך נועד ללוות את ההורים ובעלי המקצוע העוסקים בתחום, צעד צעד בדרך הלא קלה של התמודוות עם ילד הסובל מהפרעות קשב וריכוז. בספר משולבת אינפורמציה עדכנית והוא שזור בסיפורים אישיים וטיפים לחיים רגועים יותר. (הוצאת רימונים). קרא עוד
|
|
סיפורו המרגש, המצחיק והנוגע ללב של אושי גרוס על עולמו של ילד עם לקויות למידה, שחווה כשלונות רבים ויחס שלילי מסביבתו, אך לא ויתר ובעזרת הורים, חברים ומורים טובים שהאמינו בו, לא התייאש והצליח לעבור תהליך של צמיחה מכל המשברים. כיום הוא שחקן, חקיין וזמר מצליח, המופיע בכל הארץ. (הוצאת מדרשת מעלה חבר). קרא עוד
|
|
"שמי גיל, אני תלמידת כיתה ד'. לכאורה החיים שלי זורמים על מי מנוחות. אני מקובלת, אהובה ותלמידה טובה. יש לי גם אחות תאומה בשם נטע. אבל מתחת לכל אלה מסתר סוד גדול שאני מסתירה מאז כיתה א'. אני מתקשה לקרוא ולכתוב. את שיעורי הבית והמבחנים עושה לי נטע אחותי. כלומר - עשתה, כי בתחילת השנה הסוד שלי התגלה. נאלצתי להתמודד עם תגובות של חברים, של המשפחה שלי ושל המורה אסנת". סיפור מרתק, זורם ומלא הומור, המספר על התמודדות כאובה של ילדה אחת עם לקות הלמידה שלה. (הוצאת הקיבוץ המאוחד). קרא עוד
|
|
מסע להפרעת קשב וריכוז דרך אגדה והדרכה "האיידיאייצ'די שלי" מזמין אתכם, ההורים, לצאת עם ילדכם למסע בעולם הפרעת הקשב והריכוז (ADHD). המסע נפתח באגדה המפגישה את הקוראים עם החוויות העוברות על אנשים עם הפרעת הקשב וריכוז באופן ידידותי, קליל והומוריסטי. בהמשך, תוכלו ללמוד כיצד פועל המוח המיוחד של ילדים עם ADHD ואילו תכונות מאפיינות אותם ; התנהגותם, מחשבותיהם ורגשותיהם של ילדים אלה יוצגו בתיאורים חיים ועסיסיים , כך שכל קורא יוכל למצוא את עצמו בהם. לבסוף, ילדכם יצויד בשלל עצות ורעיונות שיסייעו לו בהתמודדות היומיומית ובהרחבת תחום האחריות שלו. קרא עוד
|
|
קרן לא תשכח לעולם את ליל הסדר ההוא שבו גילתה לכולם את הסוד הגדול... "שנאתי את הקול המגמגם שלי ורציתי פשוט להיעלם מעל פני האדמה. לא הצלחתי להמשיך לקרוא והשתתקתי. עוד רגע גם אפרוץ בבכי. תירגעי אמרתי לעצמי, אל תבכי פה מול כולם, נסי שוב..." זהו סיפור נוגע לב של ילדה המתמודדת עם קשיים חברתיים, משפחתיים ולימודיים הנוגעים להיותה לקויות למידה. טילי היא כלבת הסודות שלה. תמר היא חברתה האמתית וארז התלמיד החדש בכיתה הוא באמת ילד מיוחד. קרא עוד
|
|
הורים, אתם רוצים לדעת מדוע הבן שלכם לא כל כך מצליח בלימודים? מורים, אתם רוצים לדעת מדוע התלמיד מפריע בשיעורים? מדוע לפעמים הוא כועס, תוקפני או מופנם?בספר זה תמצאו את התשובות לשאלות אלו ואחרות , וגם תכירו כלים, שיטות מוכחות וטקטיקות ביצוע, כיצד לשפר את מצב התלמיד בצורה משמעותית: כיצד ליצור תנאים אשר יעזרו לנו לתפקד בצורה הטובה ביותר. אמצעי למידה ואסטרטגיות אשר יעזרו לו להצליח בלימודים. רעיונות ללמידה מעניינת ויעילה יותר, ויצירת סביבה תומכת ומעודדת הצלחה. קרא עוד
|
|
שיחות עם מתבגר לקוי למידה
מודי ברודצקי, יועץ חינוכי ומאבחן דידקטי עוסק כבר למעלה מעשרים שנה בטיפול במתבגרים לקויי למידה. בספרו הוא מציג גישה ייחודית שהתגבשה ולוטשה לאורך שנות הפעילות הרבות עם מאות צעירים וצעירות. הדיאלוג שמתמשך לאורך שמונה עשרה האפיזודות שבספר, הופך את הקורא לנוכח בסיטואציה הטיפולית המורכבת. הוא עד לרגעי משבר ואי אמון, לצידו של תהליך לימודי משמעותי ושל קשר ההולך ומתפתח. קרא עוד
|
|
"כשאבא נוסע אני קצת עצוב. אני לא מבין למה זה כל כך חשוב, שאבא יסע שוב ושוב, הלוך וחזור, כל הזמן בסיבוב..." סיפורה הקולח של מיכל מולדבסקי, מעלה ברגישות מופלאה, את תחושותיו של ילד המתמודד עם הורה הנוסע לחו"ל לעיתים תכופות, בשל עבודתו. בעומק מחשבתי ובחן, מגישה לכם מיכל סיפור עדין ובו תובנות, הכלה והפנמה של מצב זה, שבימינו הינו שגרת חייהן של משפחות רבות. קרא עוד
|
|
הספר העוסק בילדים בעלי הפרעות-קשב מסוגים שונים, שנכתב כשיתוף-פעולה בין אב לבנו. ד"ר גיורא רם סוקר דרכי התמודדות עם קשיי ילדים מיוחדים, שהם בדרך-כלל גם ברוכי כישרונות. ד"ר רם מציע מדריך שימושי לסבך האבחונים, ההגדרות ודרכי הטיפול המקובלים כיום. הספר כתוב באהבה, מציע עצות מעשיות, ומעודד מעורבות אוהבת של ההורים בבחירת דרכי ההתמודדות. את הספר מלווים סיפורים ואיורים של בנו של המחבר, ארז. הוצאת גוונים.
קרא עוד
|
|
למה קשה לו לקום בזמן? למה היא תמיד מאחרת? איך הוא מוצא את חפציו בתוך החדר המבולגן שלו? האם ייתכן שילדה מוכשרת כל כך אינה תופסת את מה שנלמד בכיתה? מתי כבר ידע למצוא חברים?יש לי ילד אחר – על הורות לילדים לקויי למידה, קשב וריכוז, מינקות ועד בגרות נכתב תחילה עבור הוריהם של אותם ילדים מיוחדים, הנאלצים להתמודד עם קשיי הגידול של הילדים הללו, עם הפחדים בנוגע לעתיד ועם ביקורת של הסביבה. אבל עד מהרה התברר, כי גם אנשים שאין להם ילד מיוחד ייעזרו בספר על מנת לשנות את נקודת מבטם על הילדים המיוחדים ועל הוריהם.
קרא עוד
|
|
אסי נולד כתינוק רגיל ביותר, שבע שנים לאחר הבת הבכורה. שום דבר לא העיד או רמז על הסערה העומדת להתחולל... היה לו אף פצפון וסולד, ראש קירח, שהתמלא בתלתלים רכים בהירים לאחר כמה חודשים, והמון חן, שלא עבר עד היום...
בגיל ארבע וחצי בערך, בעודי בשמירת היריון עם הילד השלישי, התחילו להגיע תלונות: "אסי אלים", אמרה לי הגננת, "אסי לא משתתף בריכוז...", "אסי מפריע!" קשה היה לייחס את התנהגותו לאיזו בעיה אורגנית, ובפרט משום שחשבנו שהיא נובעת מחוסר תשומת לב מספקת באותה תקופה.
קרא עוד
|
|
דניאל היא ילדה מקסימה, שובבה ומלאת שמחת חיים המתמודדת עם הפרעת קשב וריכוז והיפראקטיביות.בספר זה דניאל מתארת את עיקרי הקשיים היום - יומיים שאִתם עליה להתמודד כמו הקופצניות, האימפולסיביות, חוסר הארגון ועוד. אבל יש דברים שניתן לקחת לכיוון חיובי, תורם ומחזק.דניאל מפתחת ומחזקת את עצמה על ידי התחביבים שלה המעצימים ומחזקים אותה, את הביטחון העצמי שלה ואת הדימוי העצמי שלה.
קרא עוד
|
|
הספר נכתב במסגרת קורס אבחון דידקטי במתמטיקה לדוברי ערבית שהתקיים באגודת ניצן. הספר כולל: הקדמה למיומנויות בתוכנית הלימודים החדשה, אבחון דידקטי בחשבון לתלמידי גן וטרום חובה, אבחון דידקטי לכיתות א'-ו' ואבחון דידקטי לחטיבת הביניים.
קרא עוד
|