דיסלקט זה לא קללה
מתוך כתבתו של אור גרין "דיסלקט זו לא קללה" שפורסמה במדור הנוער בעיתון "מה נשמע באילת", 12/12/07
לא פעם אנו שומעים בחבר'ה מישהו זורק לעבר האחר משפט בסגנון: "מה אתה דיסלקט"? משפט שמרמז כאילו הדיסלקטים לא מבינים כלום. מעליב? בהחלט. השאלה למה?
חבר שלי הוא כזה – דיסלקט. המחשב הוא אחד החברים הטובים שלו. איתו הוא מסתדר בלי בעיות ובלי צורך לתת הסברים. בהרבה פעילויות שהוא מנסה, הוא טוען שהוא שלומיאל שכזה, כמו למשל הוא לא ממש מצליח לשחק כדורסל, הכדור שולט בו ולא להיפך. בחוג ציור שם הוא גם ניסה את כוחו, לא היה ציור אחד שהוא התחיל וסיים, כי זה פשוט לא מצליח לו..כל דבר לוקח לו הרבה מדי זמן. הוא למשל מאד רוצה לקרוא ספר אבל אחרי שעתיים קשות של ניסיונות הוא מתייאש וזורק את הספר. ואז מגיע המחשב, שם הוא גדול, יודע הכל וגם יכול ללמד אחרים. הוא יודע להפעיל תוכנה וחומרה בצורה מעוררת קנאה, הוא עוזר לכל החברים שלו כשהם מסתבכים. עבורו זו ההוכחה שלכל אחד יש משהו שהוא טוב בו ולא משנה אם הוא דיסלקט או לא, החשוב הוא שכל אחד יגלה את הדבר הזה, הוא מצידו גילה והוא מאושר.
בכיתה א' המורה וההורים שלי הבינו שמשהו לא בסדר ושלחו אותי לאבחון במכון "ניצן". מכון ניצן זוהי אגודה שעוזרת ומאבחנת ילדים עם בעיות של ליקויי למידה, בעיות של קשב וריכוז עוד. העזרה של אגודת ניצן באה לתת לילד סוגים שונים של הקלות בלימודים.
באבחון שעושים בניצן מגלים את הקשיים שיש, לדוגמה במקרה שלי קשיים בכתיבה לא ברורה, זכרון של החומר הנלמד, שגיאות כתיב רבות וכו'. ניצן נותנת הנחיות למורים בבית הספר כיצד יש לנהוג בי כדי שיהיה לי יותר קל בלמידה, כמו לדוגמא מחשבון במתמטיקה, הקראת מבחנים, מבחנים בע"פ ואפילו אני יכול לקחת מחשב נייד לבית הספר במקום מחברות בגלל הכתיבה שלי.