השקעה כה גדולה עם תוצאות לא פרופורציונאליות כפי שמתוארות בפנייתך, מחשידים לכיוון של לקות למידה, הפרעת קשב, או שניהם. גורמים רגשיים כמו פחד מכשלון נוסף יכולים בהחלט להחמיר את התופעות.
אנו מייעצים לך שלא להמשיך להתגלגל בתוך המעגל הזה, אתה כבר מספיק נוכח בתוכו ומספיק "גדול" בכדי לא לרצות להיות בתוכו.
בשלב ראשון כדאי לבצע איתור ראשוני לבדיקת קיומה של לקות או הפרעת קשב, חבל לבצע אבחון פסיכודידקטי כאשר קיימת אפשרות שמדובר רק בהפרעת קשב.
להלן מספר דוגמאות לשאלות איתור ראשוני של לקות למידה אצל מבוגרים:
* האם אתה מתבלבל בזמן, מפסיד פגישות, מאחר למפגשים?
* האם לוקח לך יותר מדי זמן לקרוא עמוד בספר?
* האם אתה יכול להגיד את כל חודשי השנה בסדר הפוך?
* האם היה לך קשה ללמוד את לוח הכפל כשהיית בביה"ס?
* האם אתה מתבלבל בין ימין לשמאל?
* האם קשה לך לזכור דברים שאתה קורא?
* האם אתה שונא להקריא בקול רם בציבור?
* האם אתה שונא לקרוא ספרים ארוכים?
* האם אתה עושה טעויות כשאתה כותב צ'קים?
לצורך סיוע באיתור ראשוני כדאי לפנות לאחד מסניפי ניצן, בהתאם למקום מגורייך.
בכל מקרה, לאדם בוגר חשוב מאד לדעת מה עוצר אותו, חשוב שיחתור למצוא את התשובה, רק אז יוכל לתת תקווה לכיוון חדש. לא צריך אדם לחיות כאשר סימן שאלה כזה מרחף מעל ראשו.
מחקרים מהעשור האחרון מוכיחים שכדי לטפל בלקויות למידה והפרעות קשב במבוגרים, הדבר הכי חשוב זה המודעות ללקות - מי אני,מה יש לי, מי אני לעומת מה הלקות שלי - שני דברים שניתנים להבחנה, זה מה שהצעיד אנשים ושינה את חייהם.