אנו ממליצים לשוחח עם הגננת ולהבין ממנה באילו קשיים נתקלה ומדוע היא חושבת שיש צורך באבחון.
בנוסף, כדאי לשים לב למספר תופעות העשויות להצביע על ליקויי למידה: האם הילד מגלה קושי בלמידת הצבעים, המספרים, הצורות והאלף- בית? האם קיים קושי בהבנת הוראות ובמעקב אחריהן? האם הילד מתקשה או נמנע מפעולות כמו ציור, צביעה וגזירה, הרכבת פאזלים? האם מתקשה לשבת בשעת ריכוז? כיצד מסתדר עם חבריו ועם המבוגרים הסובבים אותו? האם מתקשה בקבלת חוקי משחק, בעבודה בקבוצה? ועוד.
במידה וקיימים קשיים משמעותיים בחלק מתחומים אלה, סביר להניח שכדאי לפנות לאבחון שבו יובהרו
הקשיים ומקורם וניתן יהיה לטפל בהם ולהקל על הילד את הכניסה לבית הספר ותחילת הלימודים.