דף הבית   English

מתוך "חברייא" עיתון הבוגרים 2007

דבר המדריכות

לבוגרים שלום,
בסיומה של שנת  הפעילות תשס"ז ערכנו סקירה קצרה של התכנים בהם עסקנו.

בתחילתה, תיאמנו ציפיות, בחרנו ועדות ותכננו ביחד טופס "מתכנון לביצוע".
חגגנו את חגי תשרי וערכנו חשבון נפש.
ניתחנו את "פירמידת הבריאות" ומהי תזונה בריאה ונכונה, למדנו מהי אחריות אישית וקבוצתית.
עודדנו  "יוזמה וביטוי אישי", תמכנו בכם בהעברת פעילויות יזומות ומתוכננות. ובהערכה רבה, זיכינו אתכם, בתעודות הוקרה.
ביקרנו ב"שפע בטבע" ולמדנו את אורחות חיי הבדואים.
ערכנו טקס והרכנו ראש לזכרו של יצחק רבין ז"ל.

קראנו ביחד ושיננו את זכויות האזרח בישראל, חוקי היסוד של כבוד האדם וחירותו,
וחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.

הרחבנו דעת ולמדנו מהו חופש הביטוי וחירות היצירה האמנותית.
נחשפנו באדיבותכם ליוצרים ויצירותיהם בתרבות הישראלית.

בהמשכה, חקרנו את לוחות השנה העברי והגרגוריאני, בראי התרבות.
חגגנו חנוכה ובחג האילנות תרמנו פירות יבשים לבית אבות מקומי.
ביום האהבה ויום המשפחה השוונו את המשפחה המסורתית למודרנית ובאדר הרבינו בשמחה בחגיגה פורימית.
ערכנו סדר זוטא, טקסי זיכרון והתייחדנו עם קורבנות השואה, וחללי מערכות ישראל.
חגגנו ימי הולדת ובשבועות עם בוא הקציר, ברכנו על שפע תנובת הארץ.

עסקנו באיכות הסביבה, בזהות אישית וקבוצתית ומיומנויות חברתיות.
הקנינו כלים ליצירת קשר, היכרות, בניית מערכת יחסים וזוגיות.
הרחקנו לסיפורי המתיישבים הראשונים בעיר רחובות ונחשפנו לשפתם המיוחדת.

העלנו רעיונות לשיפור איכות החיים של אוכלוסיית הקשישים, מנינו הצעות לייעול רווחתם הבריאותית, התרבותית והחברתית.

העשרנו את שפתינו באמצעות משחקי לשון, ניבים, פתגמים וכתבי חידה.

ודברנו לא פעם על הקשבה, נתינה, קבלה, אהבה וערך החברות...

בסיומה של שנה ובפתחה של חופשת הקיץ, רצינו לאחל לכם התחדשות וצמיחה. להודות לכם על שיתוף הפעולה ועל כול, שלמדנו מכם  ובודאי עוד נלמד...
באהבה ,

לילי ונילי

בוגרים מספרים על המועדון

אני שלום עוזיאל
חבר במועדון כבר 4 שנים. אני נהנה לבוא בימי שני ורביעי למועדון. יש פה פעילויות מהנות: מסיבות, טיולים, חוגגים פה חגים וימי הולדת.
יש לי פה כמה ידידים, שאני שמח לפגוש בהם ולשוחח עימם.
אני גם אוהב את מרכז "ניצן", שמספק לי חוגים לימודיים בימי שלישי וחמישי. אני אוהב ללמוד, זה מפתח לי את החשיבה.

קוראים לי ערן וישטוק
אני הולך למועדון ניצן רחובות בימים שני ורביעי. המדריכות נחמדות מאוד, מלמדות אותנו מילים, שלא מבינים בעברית, מילים קשות לתרגום, וגם החברים עוזרים לפרש את המילים. מדברים על כל מיני נושאים ויש לפעמים טיולים או סיורים. כותבים לעיתון פעם בשנה.
בתחילה בוחרים ועדת תרבות. מדברים על פוליטיקה ועל דברים חכמים, יש ימי הולדת במועדון, חגים וסיפורים מעניינים. יש מוסיקה, ריקודים.
באוגוסט יש חופש מהמועדון, חודש נשארים בבית עד תחילת ספטמבר.

אני אייל שחר - צ'יקו
אוהב לבוא כול שבוע למועדון של "ניצן". כאן אני פוגש חברים, צוחק, משתתף בפעילויות השונות וכיף לי.

הדר ניסינבאום
במועדון שלנו, אני מאוד מרוצה להיות עם החברים שלי. טוב לי איתם, מדברים דברים טובים דברים מעניינים.  אני אוהבת מכול הלב.

עבודה עברית - מיומנם של עובדים...

חיה ברדליאנו
עד לפני שנה ישבתי בדירה, לא עבדתי ובדרך- לא דרך, חיפשו לי עבודה.
השנה התקבלתי לעבודה במשתלה ביבנה. האנשים מתייחסים אלי טוב ובמיוחד המנהלת.
מתייחסים אלי כמו לאדם רגיל.
התחלתי לעבוד בהשרשה של פרחים לפני שתילה במשתלה.

הדר ניסינבאום
בבוקר אני מגיעה לגן, דבר ראשון אומרת בוקר טוב.
מסדרת את הצלחות לארוחת הבוקר, מסדרת את המשחקים ואוספת אותם ביחד עם הילדים.
שומעת מוסיקה עם הילדים.
אני מאוד נהנית בעבודה, כי זה לא משעמם בכלל וגם אני מקבלת משכורת.

ליטל קלימי
אני עובדת במפעל "הנמל", אורזת מגשים חד פעמיים. קצת מרוצה, מעבירה את הזמן. אבל, האנשים חוקרים שאלות לא לעניין. מקווה להחליף עבודה חדשה עם יותר אנשים פקחים. הייתי מאוד רוצה להחליף עבודה. העבודה לפני כן בירושלים, אהבתי מאוד את האנשים היחס הטוב ותשומת הלב.

רווית רגב
העבודה שלי היא אמצעי להרוויח כסף. התפקיד שלי הוא עוזרת למזכירות.
מקום העבודה שלי הוא "ניצן" סניף ראשון-לציון. הוותק שלי הוא משהו כמו חמש שנים. השאיפות שלי הן להמשיך לעבוד ושימשיכו לתת לי לעבוד בחדר משלי. אני מאוד מרוצה מהעבודה שלי.

נועה אדמון
אני עובדת עם ילדים כבר 8 שנים. בשנה הקודמת הייתה לי שנה מטורפת, כי עבדתי לסירוגין בשני גנים שונים, וזה קצת הוציא אותי משפיות הדעת.
עכשיו הכול בסדר, אני עובדת בגן אחד באופן קבוע וטוב לי שם מאוד.
אני חושבת שאנחנו שלושתנו ביחד צוות מצוין, וחבל שהגננת יצאה דווקא עכשיו לשבתון. במשך השנה ומשהו האחרונה למדתי הרבה גם מהגננת וגם מהסייעת השנייה אני מקווה, שגם בהמשך יהיה לנו טוב.

גליה סמו
אני עובדת בשיקום, כל חמישה ימים עבודה אחרת. כמו למשל מדבקות של פרסומות לבעלי עבודה. כמו למשל לקפל פרסומות לכלי רכב, לוחות שנה.
כול יום אני הולכת לעבודה בכיף לעבוד מ-7:00-15:00.

טלי מוסקוביץ
העבודה תורמת לי הרבה דברים, ביניהם לסדר את המוצרים ואיך להתמודד ולהסתדר לבד שאין איתי דיילות נוספות, וזה גם מאפשר לי לדעת דברים נוספים בעתיד בהמשך. האנשים שם נחמדים וכיפים בייחוד אחת הדיילות, שעוזרת לי ותומכת בי. אבל בכלל כיף לי שם. התפקיד שלי לסדר את הסחורה ולסדר את המדפים שיש חוסר דברים, במחסן לרוקן את הקרטונים הריקים מתוך העגלות. אני יחסית חדשה 4 חודשים ואני מקווה, שאמשיך והוותק ירוץ. שביעות הרצון טובה ואני שמחה להיות בסופר מאשר להתבטל (כי זה מעביר לי מספר שעות). השאיפות להמשיך הלאה ושיהיה לי טוב בהמשך.

רועי שניצקי
אני עובד כבר 20 שנה בארכיון בבית-חולים איכילוב בתל-אביב.
אני אוהב את העבודה, זוכה שם להערכה מצד חברי לעבודה. אני מגיע לשם כל בוקר ברכבת ומרוויח משכורת יפה.

מנחם טפר
אני עובד ב"פלמת " בראשל"צ . הרכבת ידיות של ברזים, דיבלים, חלקי פלסטיק לתריסים .
אני עובד על מכונה ששוקלת ואורזת את הדיבלים ומפעיל את המכונה ע"י מספר כפתורים .
יש דיבלים קטנים ויש דיבלים קטנים, בכל שקית יש 100 דיבלים . את השקיות המלאות אני מסדר בארגז גדול עד שהוא מתמלא.
אחרי שאני מסיים, שם בעגלה, לוקח תעודה מהמנהלת ושם במחסן. אני אוהב לעבוד בדיבלים כי זה קל , דברים אחרים קשה לי לעשות . אני אוהב את האנשים שעובדים איתי. יש מנהל חביב שצוחק איתי.  אני עובד משעה 06:45 – 14:00, אני אוכל ארוחת בוקר במפעל .

דורון שמש
אני עובד בקניותר בנס ציונה, בתור עובד נקיון. אני עובד בשתי משמרות בבוקר ובערב. תפקידי לשמור שהקניון יהיה נקי ושלא יהיו ניירות וגלידות על הריצפה. אני עובד שם כבר שלוש שנים ואני מרוצה מהיחס של המעביד אלי, הוא מכבד אותי מאוד ואני שמח שיש לי בשביל מה לקום בבוקר ואיך להרוויח משכורת להמשך החיים שלי .

משה עזרא
שתי עבודות עבדתי בהן , בהתחלה בשיקום ואח"כ ב" שופר- דיל". העבודה הראשונה במפעל שקשור לחלונות, הרכבה ייצור, וסגירה.
העבודה השנייה היא הנחת מוצרים במקום המתאים להם כמו : קמח, שמן, סוכר והחתמת הכרטיס להפסקה ויציאה הביתה.

ברק עוזרי
אני כבר עובד בארכיון "מעריב " 10 שנים . תפקידי הוא לעזור לבוס וגם לכולם, לשים קטעי עיתונות במעטפות. טוב לי בעבודה בארכיון כי זה מלמד אותי איך עובד עיתון. בארכיון יש חומרים ישנים וגם חדשים. אנשים נחמדים עם ראש על הכתפיים. אני אוהב לפגוש עיתונאים כאשר באים לקחת חומר מסויים ואז הכתבה מופיעה . השאיפה שלי היא להתקדם כמה שאפשר.  אני עובד מהבוקר עד חמש וחצי בערב .

אלכס ברומברג
אני עובד במפעל פרטי (נייר ז'אק מטרני) ביבנה. אני נמצא במפעל כבר חמש שנים. יש לי עובדת השמה מהשיקום שאחראית עלי. בעבודה אני עובד בכמה עבודות: באריזה, פותח קרטונים, עושה ניקיון. השאיפות שלי להתקדם ללמוד לעבוד על מכונה. אני מתחיל לעבוד בשעה 8:00 ומסיים בשעה 14:30, אני מתלבש והולך הביתה. העבודה לא תורמת לי כלום, היא רק מעייפת.

צביקה קרש
מיקום העבודה: מפעל מוגן בראשל"צ. סוג העבודה: מתחלף, לא קבוע.
כרגע אנו עובדים על מגשי אלומיניום, שמגיעים מוכנים. אנו אורזים אותם בשקיות. צוות שני מלחים את השקיות, צוות שלישי אורז את השקיות. אחרי זה אני מכניס את המוצר הארוז בקרטון. בכל קרטון 25 מגשים.
אני מרגיש בעבודה: העבודה נותנת לי תעסוקה, לצאת מהבית, להיות עם אנשים, להרוויח משכורת. חוץ מזה יש לנו פעילות של חברי המפעל כמו הביקור ב"חי-כיף" לפני חודש. לפעמים יש לי תחושה לא נעימה כאשר הבוס שלי מתנהג בצורה קשוחה ולא צודקת. למעט זה אני אוהב את העבודה ואת חבריי לעבודה.

יואל קרקל
שמי יואל קרקל, אני עובד ב"חמת", חברה שעושים ברזים, החברה באשדוד. אני עושה דברים שמשתמשים באמבטיה בשביל למתרחץ. אני עושה 1200 כל יום. העבודה שלי מ- 7:00-16:00. יש כמעט 400 עובדים בחברה, אני עובד מיום ראשון עד חמישי. העבודה טובה ואני מקווה להתקדם.

שלום עוזיאל
העבודה שלי ב"אינדולה". אני מכין הזמנות של לקוחות, שם את המוצרים בארגזים. יש מישהו, שבודק את ההזמנות ואורז אותן. שולחים אותן לחנויות. בסוף היום אנו מנקים. בעבודה אני מרגיש טוב מאוד.

הדיור של ניצן

בדיור לומדים להיות עצמאיים, לומדים לעשות כביסה.
בדיור יש ימי הולדת וכל דירה מכינה אוכל ומביאה שתייה.
בדיור יש גם זוגות.
בדיור מוכרים בקהילה, לומדים לעשות תקציב ולעמוד בזה.
כייף בדיור, לומדים לא להיות תלויים בהורים ולעשות הכול לבד.

מאת: חיה ברדליאנו, גליה סמו, מאיר שירי

מגלים עולמות - על הטיול לברצלונה, יוני 2007

ענת כהן
היה טיול מהנה וכיף, יחד עם החברים והחברות מהמועדון והדיור.
היה לי מאוד כיף בטיול. שטנו לאורך חופי קוסטא בראוא, ראינו מופע פלמנקו, טיילנו וראינו מבנים יפים ומיוחדים של גאודי וקתדרלה מאוד יפה. עלינו להר מונסראט והיינו בהר, שנקרא הר היהודים.
ביקרנו בפארק מים וראינו מופעים של תוכים, כלבי-ים ודולפינים.
טיילנו בעיר וראינו מחזה של כיכר עם מזרקה, שמנגנת מנגינה קלאסית ומחליפה צבעים.

ענר שלו
ברצלונה מאוד יפה ויש הרבה מה לראות בה. האתרים מאוד יפים והיינו במופע פלמנקו וכנסיות יפות מאוד. אני נהניתי במיוחד לבקר באתרים היפים והמעניינים. במלון היה מופע בידור, שהיה מבדר. אני חושב שאסע שוב עם המועדון לטיולים למקומות יפים ומעניינים, כי נהניתי מאוד.

חיה ברדליאנו, ערן אשחר
לא פלא, שהיא אחת הערים היפות באירופה. יש בה מה לראות ומה לבלות.
אתרי טבע מעולים ומופלאים. הייתה חוויה יוצאת מן הכלל במופע הפלמנקו, רקדו רקדנים ולקחו את אלה (המזכירה) לבמה שתרקוד את הריקוד הלאומי של ספרד.
היינו במוזיאון של סלבדור דאלי, הקתדרלה הלא גמורה, והיינו גם בפארק מים וגלשנו במגלשות מים וראינו מופעים של כלבים ודולפינים. ראינו מופע של תוכים משגע ומאוד מרשים.
ביקרנו בכפר האולימפי של ברצלונה, ראינו את המגרש הביתי של אספניול. היינו במונסראט, ראינו את המבצר ומשם ראינו נוף מדהים והיה טקס בכנסיה.
בחוף ראינו נודיסטים שהיו עירומים עירומים. בערב האחרון עשינו מסיבת פיג'מות וביום האחרון ראינו את המזרקה המזמרת.

יחסה של המדינה כלפי "ניצולי השואה"המבוגרים

השנה המדינה התייחסה לניצולי השואה, שנשארו בחיים בצורה לא נאותה.
הם מזלזלים בחשיבות העובדה, שהם סיכנו את עצמם כל פעם מחדש.
כיום הם חיים בבתים, שאינם ראויים למגורי אדם, כמות הכסף שהם מקבלים מהמדינה לא מספיקה להם לאוכל ולתרופות.
לפעמים הם נאלצים להישאר בלי אוכל בבית ומקרר ריק כי הם נאלצים לבחור בין אוכל לתרופות.
האטימות של המדינה והמוסדות המטפלים בהם, גרמה להם לאבד את הכבוד העצמי שלהם והרבה מהם חיים בחוסר כול ותנאים מאוד ירודים.
חלקם מתביישים להראות את עצמם ברחוב. הם מתביישים, שהמדינה שהם נלחמו למענה ועשו הרבה בכדי, שינצלו כמה שיותר יהודים. עכשיו מזניחים אותם ושכחו מהם לגמרי. משאירים אותם חסרי כול וזורקים אותם לרחוב כמו כלבים.
הנושא הזה מאוד חשוב לי ומאוד נוגע לליבי.