דף הבית   English
אשמח לקבל עדכונים מאגודת ניצן. בכל עת ניתן להסיר את כתובתך
facebook nitzan page link

מתוך "חברייא" עיתון הבוגרים 2008

עבודה עברית 2008 - מיומנם של עובדים..

משה עזרא
התחלתי לעבוד השנה במפעל לנייר בכנות. אחרי פרק של כמה חודשים התקדמתי. התחלתי להכיר את סוגי הניירות. אני מרוצה מהעבודה. מסבירים לי איך לעבוד.
אני מסדר את הניירות בשקיות, סופר ומלחים. היחס בסדר והשכר טוב.

אלי חזות
אני עובד בסופר-סל דיל בנס-ציונה כבר שנה וחצי. בקידוד מחירים.
אני מתעורר כל יום בחמש. מרוצה מהעבודה ומהמשכורת. אני נהנה מאד, היחס של האחראים אלי טוב. נסעתי עם כל העובדים לבית מלון באילת וחגגנו עם מסיבת פורים.

יניב רוקח
עבדתי בארומה שנתיים וחצי, פיניתי שולחנות ושטפתי כלים. אהבו אותי שם, תמיד עזרו לי. אח"כ נעשה לי קשה לפנות בגלל שהיו הרבה מאד לקוחות ופטרו אותי. בהתחלה התאים לי, אח"כ שעמם. לא עבדתי חודשיים וחצי. מזה חודש אני עובד בנגרייה לייצור דלתות באיזור התעשייה רחובות. אני מרוצה מהיחס של האנשים ומהעבודה. אני חושב שזה שיפר לי את איכות החיים. לא צריך לעבוד לילות, אין לי חופשים מתי שאני לא רוצה. קשה לי קצת, שאני לא מסתדר עם הסכין היפנית, אבל יש מי שמלמד אותי בסבלנות רבה.

אלכס ברומברג
עברתי את המבחנים של התמ"ת, מבחנים אמריקאיים והם קבעו שלא מגיע לי העלאה בשכר. אני עובד במפעל ביבנה 5 שנים. אני לא מוגבל בשעות. אני יודע שהבוס אוהב אותי ומצד שני אני זוכה ליחס לא טוב ממנו, שאני לא מבין למה. אני עובד משעה 8:00 עד 14:30, לא כולל ימי שישי וערבי חג. אני רוצה להמשיך לעבוד שם כי יש לי שם כבר חברים ואני התרגלתי אליהם.

דורון שמש
אני עובד מזה ארבע שנים בחברת אופק, בניקיון של הקניותר בנס-ציונה. אני מאד מרוצה מהעבודה שלי. אני עובד במשמרות בבוקר משמונה עד שלוש וחצי ומשמרת ערב משלוש וחצי עד השעה אחת עשרה בלילה. זוכה ליחס טוב מההנהלה, המנהל, החברה והעובדים.

ברק עוזרי
זה התחיל לפני עשר וחצי שנים בארכיון מעריב, שבו התחלתי חדש ולא מכיר את כולם. לאט עם השנים הכרתי את האנשים במובן האנושי והחברתי. אני יודע איפה כל האנשים יושבים ואיפה נמצאים תיקים, שהבוס רוצה ממני. הבוס סומך עלי בעיניים עצומות. הוא אוהב אותי דואג לי שאני יתקדם.

נועה אדמון-עוזרי
אני עובדת בגן ילדים באזור גדרות כבר 10 שנים. זאת העשירית. השנה הגיעה גננת חדשה. בהתחלה לא כך הסתדרנו, אבל לקראת סוף השנה כבר הרבה יותר טוב. השנה אני נפרדת ממנה וגם מהסייעת השנייה, שקבלה אותי לגן "צבר" ועכשיו הופכת לגננת בעצמה. אני לא יודעת מי יהיה הצוות שיעבוד איתי בשנה הבאה. מקווה שגם איתם יהיה לי קשר טוב. בהצלחה לכולנו.

ערן וינשטוק
אני עובד במפעל המוגן בראשון לציון, שייך לרווחה ומרכז שיקום רחובות 12 שנים. מקום טוב. המדריך והמנהל טובים, אבל לפעמים קשוחים.. המשכורת נמוכה. יש לנו אוכל בצהריים. נוסעים פעם בשנה לטיול לכמה ימים לאילת. יש עובדת סוציאלית שמייצגת את המפעל המוגן.

מתחתנים / חיה אשחר
ב-12 במרץ 2007 חיה וערן היו מתחת לחופה. החופה היתה בחוג המשפחה שלנו ואח"כ ארגנו מסיבה גדולה, לחברים מהדיור ולחברים מבחוץ. היו גם מדריכים שהיו בעבר. הזמנו גם את השדכן. היה תקליטן – יורם פניקה, היה מאד שמח, הרימו אותנו ושתינו יין.

טיול ירח דבש בצפון איטליה / ברק עוזרי
הטיול החל, שטיילנו בעיירה פיסקריה לארוחת ערב, קניתי לנועה פרח. אח"כ טיילנו לאורך החומה אשר מקיפה את העיר. כמו כן טיילנו בוורונה. ובקרנו במקום שרומיאו ויוליה הכירו. למחרת נסענו לוונציה ושם שטנו במין אוטובוס על התעלה. קנינו מזכרות ומתנות לחברים ולמשפחה. למחרת נסענו לעיר מילאנו ואינטר. ישנו בצימר של משפחה שעושה יין טעים. שדה התעופה של וורונה מאד קטן וצפוף וגם החוצפה של הישראלים.

סקר בין חברי המועדון על הפעילות במועדון

החניכים נשאלו שתי שאלות:

א. מה הסיבה להשתתפותך במועדון?
ב. איזו פעילות אהבת השנה?

יפעת – אני באה למועדון לפגוש חברים, נהניתי השנה מקומזיץ ל"ג בעומר.
הילה - אני באה לפגוש חברים, נהניתי השנה מההצגות שאורן לקח אותנו.
שי רייך – אני בא למועדון לפגוש חברים, נהניתי ממסיבת הסיום של אורן בבריכת ויסגל.
גיא – אני בא בשביל החברים ולמצוא בת זוג. נהניתי מאד בפעילות שהיינו עם אורן במשחק כדורסל של מכבי ת"א.
מאיה – אני באה למועדון לראות חברים, נהניתי להיות עם כולם בשבוע הספר בראשון לציון.
שי וינברג – אני בא למועדון לשמוע את השיחות של הקבוצה, נהניתי מקומזיץ ל"ג בעומר.
תמיר – אני בא למועדון לשוחח ולהשמיע את הדעות שלי, נהניתי לחגוג ימי הולדת לחברי.
שי פז – אני בא למועדון לפגוש חברים, נהניתי ממסיבת הפרידה מאורן.
מירב – אני באה למועדון לעזור לכולם ולמדריך, נהניתי מכל הפעילות.
יעל – אני באה למועדון לפגוש אנשים. נהניתי מפעילות אוריגמי – קיפולי נייר.

המדינה בת 60 / דורון שמש

השנה ציינו 60 שנות מדינה. כל הפעילויות היו בנושא איך ולאן התקדמנו והגענו במשך 60 השנה האחרונות. עשינו עבודות שונות כמו ציור והדבקות, ציורים שקשורים למדינה.
בקרנו במוזיאון וראינו תמונות בנושא 60 שנות מדינה.
הארץ שלנו מאד התפתחה במשך השנים האחרונות, הקדמה נראית בכל מקום, המחשבים והרובוטים תפסו את המקום של האנשים. בהמון מקומות עבודה מחליפים את בני האדם מחשבים מכונות.

דבר המנהלת

בוגרים יקרים שלי!

כאשר התבקשתי לכתוב לכם לעיתון, הופתעתי מאד שהסתיימה לה עוד שנה, איך יכול להיות שהרי נדמה "שרק עכשיו" כתבתי את דבר המנהלת ואכן – חלפה שנה כל כך מהר ושוב אני שמחה לכתוב לכם קמעה.
המועדון החברתי השנה עסק הרבה בכל הנושאים הקשורים ל-60 שנות המדינה במגוון רחב של התעסקויות והתדיינויות שערכתם במועדון.
שיא הפעילות היה בטיול שערכנו השנה בארץ ולא בחו"ל. טיול שהיה חגיגה ושמחה לכל המשתתפים בו, ואפשר לנו לראות את יופיה של מדינתנו היפה.
השתתפתם בחוג דרבוקות, חינוך מיני והשנה הוספנו חוג צילום בהדרכתה של הדסה אשד.

את סיום שנת הפעילות של חוג הצילום נקיים בפתיחת תערוכה מדהימה הכוללת את מיטב היצירות שלכם הבוגרים. התערוכה תפתח ב-22.9.08 והנכם מוזמנים להזמין גם את משפחותיכם וכל מי שאתם מעוניינים.
כאן המקום להודות מכל הלב להדסה המדריכה שהעבירה את החוג בהתנדבות במהלך כל השנה, עם הרבה אהבה ומסירות אין קץ.

כמו כן, אבקש להודות למדריכות הנהדרות שלכם נילי ולילי שמשקיעות את כל כוחן ומרצן בפעילות שלכם כדי שתיהנו מכל מפגש ומפגש כאילו היה המפגש הראשון שלכם.
תודה גם ליקיר צברי, מדריך הנוער של ימי חמישי (שהחליף את אורן).
אני תקווה שבמהלך השנה הבאה יצאו שני המועדונים לטיולים ברים בהדרכתו של יקיר ועם אישיותו הנהדרת ואהבתו לטולים – נראה לי שלא תרצו לחזור הביתה.
ולכם בוגרים יקרים ואהובים שלי, אני מאחלת לכם חופשה נעימה ומהנה, תשמרו על עצמכם ומחכה לפגוש אתכם כבר בתחילת ספטמבר.